دانلود کتاب انسان خردمند (تاریخ مختصر بشر)
نوشته شده توسط : جلال یارکش

 

در این پست دانلود کتاب انسان خردمند اثر یووال نوح هراری که روایتی تاریخی و علمی از پیدایش و تکامل انسان است را برای شما کاربران کلبه دانش قرارداده ایم .

هفتادهزار سال پیش، «انسان خردمند» موجودی بسیار کم ارزش بود که همانند جانداران دیگر تاثیری بر محیط نداشت. تنها تلاش او این بود که حیات خود را در میان موجودات دیگر حفظ نماید ؛ اما براثر تحولات زیستی و تغییرات تطبیقی دیگر با محیط مانند کشف آتش، کار گروهی، ساختن ابزار و… به رأس هرم جانداران صعود کرد. ضرورت تطبیق سریع با محیط‌زیست، احساس ترس، حس غلبه‌جویی بر محیط و سایر موجودات، او را بسیار بی‌رحم، تهاجمی و خطرناک کرد و اکنون او خود را خدا و ارباب جهان می‌داند.

دانلود کتاب انسان خردمند

دانلود کتاب انسان خردمند (تاریخ مختصر بشر)

هراری  تاریخ انسان را از زمان انسان باستان در عصر سنگ تا قرن ۲۱م مرور می‌کند. یووال نوح هراری در کتاب انسان خردمند÷ تاریخ را به چهار بخش تقسیم می‌کند: انقلاب شناختی، انقلاب کشاورزی، وحدت انسان‌ها و انقلاب علمی. بحث اصلی هراری این است که انسان‌های هوشمند به این دلیل بر جهان حاکمیت دارند که تنها حیوانی هستند که می‌توانند در تعداد بالا با انعطاف بالایی همکاری کنند. او با استدلال قوی بیان می‌کند که انسانهای ماقبل تاریخ ممکن است مرتکب یک نسل‌کشی عظیم شده باشند که منجر به انقراض گونه‌های دیگر انسان مانند نئاندرتال‌ها شده‌باشد. او در ادامه استدلال می‌کند دلیل این‌که انسان‌های هوشمند می‌توانند با انعطاف‌پذیری زیادی همکاری نمایند این است که می‌توانند به چیزهایی که فقط در تخیلاتشان وجود دارد، مانند خدایان، ملت‌ها، پول و حقوق بشر، باور پیدا کنند. وی ادعا می‌کند که تمام سیستم‌هایبزرگ.همکاری مانند ادیان، ساختارهای سیاسی، شبکه‌های داد و ستد و مؤسسات قضایی در نهایت بر اساس تخیلات انسانی بنا شده‌اند.

 

شناسنامه

کتاب انسان خردمند (تاریخ مختصر بشر)

نویسنده: یووال نوح هراری

مترجم : نیک گرگین

ناشر: نشر نو

فرمت فایل: pdf

جهت دانلود روی لینک زیر کلیک کنید

https://kolbedanesh.com/ensane-kheradmand/





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: